Tinder en de bijbehorende wedstrijdgroep hadden een zeer, zeer geile 2018

Tinder en de bijbehorende wedstrijdgroep hadden een zeer, zeer geile 2018

De Beste Datingsites

Een man die de Tinder-app in 2015 in New Delhi gebruikt.
Foto: Tsering Topgyal (AP)

Niet te stoppen online dating gigant Match Group, een dochteronderneming van holdingbedrijf InterActiveCorp , heeft zoveel datingsites overgenomen dat sommige critici zich afvroegen waarom het niet geconfronteerd wordt met antitrustzaken . Maar het pronkjuweel in zijn rijk is de Tinder-app, die vorig jaar 1,2 miljoen abonnees heeft toegevoegd en bijna evenveel geld heeft opgehaald als zijn andere dochterondernemingen, waaronder Match.com en OkCupid samen, volgens de kwartaalresultaten van Q4 2018 die woensdag zijn vrijgegeven.

Volgens de Verge sloot Tinder het abonnement af met een verbazingwekkende $ 805 miljoen aan inkomstenbinding op Match.com, OkCupid en de gecombineerde opbrengst van $ 872 miljoen van zijn andere merken. Dat is veel, ver van de omzet van Tinder in 2017, van ongeveer $ 400 miljoen .

In totaal verdiende Match Group bijna $ 1,73 miljard aan inkomsten in 2018, een stijging ten opzichte van $ 1,33 miljard in 2017, en nettowinst (verlies) toewijsbaar aan haar aandeelhouders van bijna $ 478 miljoen in 2018, tegen iets meer dan $ 350 miljoen in 2017.

The Verge schreef dat Match Group meldde dat de goudkoorts van Tinder werd gedreven door overzeese expansie, op abonnementen gebaseerde Tinder Gold-accounts en iets genaamd “Tinder U” ( voor universiteitsstudenten ) dat me behoorlijk irriteert, nu ik bijna 30 ben:

Match zegt dat het grootste deel van de omzetgroei van Tinder te danken is aan Tinder Gold, waarmee leden bepaalde beperkte functies krijgen zoals meer Super Likes per dag, de vaardigheid om over de wereld te vegen en inzicht in wie hen al heeft geliefd. Tinder heeft het ook tot doel gesteld om zich te concentreren op een jongere doelgroep van 18- tot 22-jarigen via Tinder U, het universiteitsgerichte gedeelte van de app. Het bedrijf breidt zich buiten de VS uit met een focus op Japan, India en Zuid-Korea.

Ofwel mensen zijn geiler dan ooit, wat twijfelachtig lijkt gezien de hele geschiedenis van de mensheid , of ze zijn net zo gehoornd als altijd met nergens heen te gaan, maar een eigenschap van de Match Group.

Dit jaar werkte Match Group samen met een mediamerk genaamd Betches om een andere app genaamd Ship te lanceren, die vrouwelijk georiënteerd is en waarmee gebruikers vriendgroepen kunnen maken die potentiële matches voor hen kunnen suggereren. In 2018 raakten Match Group en op dezelfde manier vrouwgerichte dating-app Bumble (een van de enige overblijvende concurrenten van het biljet, afgezien van nichepods zoals FarmersOnly) verwikkeld in een smerige juridische strijd na een mislukte acquisitiedeal en duellerende beschuldigingen van octrooi-inbreuk en handel geheime diefstal. Terwijl het nog steeds nek-diep zat in die rommel, kocht Match Group in plaats daarvan Hinge , dat zichzelf op de markt brengt als een premium service voor relaties in plaats van alleen maar aansluitingen.

Klaarblijkelijk denkt Match Group nog niet dat zijn ijzeren vuist in een fluwelen handschoen voldoende grip heeft op de harten van de natie … eh … In het vierde kwartaal rapporteerde het dat interne gegevens aangeven dat mensen gemiddeld vier dating-apps gebruiken, en het zou willen garanderen dat ‘alle vier hun eigen aanbod zijn’, schreef de Berm .

Terwijl het Q4-rapport de verwachtingen van analisten versloeg , kan de toekomst misschien rotsachtiger zijn. CNBC meldde dat de analist van de Deutsche Bank, Kunal Madhukar, deze week voorspelde dat de groei van het abonneebestand van Tinder in de komende 12 maanden zal vertragen, ondanks zijn populariteit in de VS en West-Europa, omdat “het enige tijd en moeite kost om het potentieel adresseerbare universum om te zetten in abonnees. ”

“Er is nog steeds veel stigma in verband met online dating in veel landen buiten Noord-Amerika en West-Europa en het stigma dat verband houdt met informele relaties kan zelfs nog groter zijn”, schreef Madhukar, eraan toevoegend dat Tinder ook “disproportioneel scheef blijft ten opzichte van mannen in een aantal landen. ”

[ The Verge ]

Read More

Plaats een reactie