Senior online dating Dating-apps willen dat we ons settelen (met hen)

Senior online dating Dating-apps willen dat we ons settelen (met hen)

Senior online dating

De Beste Datingsites

senior online dating Tinder, bumble, Hinge, Grindr, swipe life, dating-apps, dating-app-verslaving, liefde, seks, Tinder right-vegen, right-swipe, dating-appslijst
Tinder is de beste dating-app in de Verenigde Staten en wereldwijd, volgens App Annie, de leverancier van mobiele data en analyses. (Afbeelding: Thinkstock)

Van Jonah Engel Bromwich

Tinder en Bumble zijn wanhopig om je te overtuigen dat je niet wanhopig bent. Daten, dat beloven ze, is leuk, zo leuk, dat wanneer een date slecht eindigt, het een nauwelijks vermomde zegen is: je mag in de apps blijven en blijven daten! Beide bedrijven pushen deze boodschap met recente reclame-inspanningen. Tinder heeft een nieuwe publicatie, Swipe Life, die gespecialiseerd is in persoonlijke essays die het idee versterken dat datadeadpressen cool zijn, of op zijn minst opwindend, verkwikkend en jeugdig. (Swipe Life zegt dat het downloaden van Tinder een mijlpaal in het menselijk leven is, vergelijkbaar met het kopen van je eerste bier en het verliezen van je maagdelijkheid.)

Bumble verkoopt zichzelf als een middel tot persoonlijke verbetering en meer verfijning. Het profileert goed uitziende, goed presterende New Yorkers over artikelen op zijn blog, de Bijenkorf en op bushaltes en billboards rond New York City. De dating-slash-vriendschap-slash-networking app hoopt gebruikers te kunnen verkopen met verschillende soorten opwaartse mobiliteit. De juiste romantische partner staat zeker in de app, maar het maken van andere verbindingen kan je net zo goed van pas komen.

Andere dating-apps nemen ook deel aan de contentbusiness. Grindr heeft een eigen site, Into, waarop het originele rapportage, aggregatie van verhalen en commentaar publiceert; Scharnier publiceerde vorig jaar als onderdeel van een reclamecampagne korte fictie op muren en billboards. Het is alsof de apps zich gerealiseerd hebben dat we hun manieren ontgoocheld hebben en nu proberen ze ons goed te behandelen. Ze willen ons vertrouwen winnen, dus we zullen met hen genoegen nemen voor de lange termijn.

Het is tenslotte meer dan een half decennium geleden dat ze zijn uitgevonden en als je de afgelopen vijf jaar alleenstaand bent geweest, is de kans groot dat je er een hebt gebruikt. In haar jaarlijkse enquête onder 5.000 Amerikanen ontdekte Match Group, het datingagglomeraat dat eigenaar is van Tinder en OkCupid, dat singles op het internet meer dan op andere locaties met de eerste date samenkwamen en dat 62 procent van de ondervraagde millennials een dating-app had gebruikt. Daten via de telefoon-app was ooit nieuw en, bijgevolg, spannend. Het is maar een afspraakje.

Senior online dating Verkopen verkort

Tinder is de beste dating-app in de Verenigde Staten en wereldwijd, volgens App Annie, de leverancier van mobiele data en analyses, en heeft de neiging om jong te zijn. Meer dan 50 procent van de gebruikers van Tinder is tussen de 18 en 25 jaar oud, aldus het bedrijf. Elie Seidman, Tinder’s chief executive en het voormalige hoofd van OKCupid, zei dat het bedrijf zichzelf wil positioneren als de leider van vroeg-volwassen dating.

“We omarmen eigenlijk het feit dat onze leden zich in die datinge-als-een-vrije-tijd-activiteitsfase van het leven bevinden,” zei Seidman. Hij voegde eraan toe dat Tinder, met de nieuwe redactionele inhoud, hoopte gebruikers een positieve kijk op dat landschap te bieden. Tinder-relaties gaan vaak helemaal niet – en dat is prima!

Toen Swipe Life dit najaar begon, zongen de artikelen over de opwindende spontaniteit van singledom. Bijvoorbeeld: “Ik ben verhuisd naar LA voor een relatie met Tinder die twee weken duurde, maar ik heb er geen spijt van – Hier is waarom.”

De auteur, Belinda Cai, schreef dat ze in de zomer van 2017 Los Angeles bezocht, een man via de app ontmoette, twee keer met hem rondhing en vervolgens telefonisch contact hield. Ze hechtten veel waarde aan hun jeugd en ‘linkse ideologieën’. Al snel was ze uit Ohio verhuisd om bij hem in Californië te gaan wonen, maar al snel vond ze zijn appartement te rommelig, zijn ‘affiniteit om te drinken’ te groot en zijn ‘grote haarverdoetende hond’ te destructief. Wat hun gedeelde ideologie betreft? Op het einde, schreef ze, bleek hij “een totale brocialist” te zijn.

Toch prees ze Tinder omdat ze haar langlaufactie had aangespoord, ook al was de relatie een mislukking. “Ik wist niet dat toen ik de app vorige zomer gebruikte, ik niet veegde om liefde of iets dergelijks – ik was aan het jatten voor verandering,” schreef ze. “GET ON TINDER”, leest de grote, hyperlinkknop aan het einde van het stuk. Veel andere essays publiceerden dit najaar toen de schrijver weer een single werd, en, bijgevolg, klaar voor meer Tindering. In een ander artikel schreef een vrouw die haar buurvrouw had gedoopt tot ze zich realiseerde dat hij een drankprobleem had, nadenkend: “Mijn tijd met mijn buurman is misschien vrij kort geweest, maar in die maanden denk ik dat we elkaar precies hebben gegeven wat de ander iemand echt nodig. ”

Senior online dating Stuntel in de Jungle

Als Tinder een pagina uit de confessionele stijl van sites zoals Thought Catalog of xoJane heeft gehaald, lijkt Bumble’s strategie geïnspireerd door de jaarlijkse 30 Under 30-lijsten van Forbes. De campagne “Find Them on Bumble” verzamelt de 112 “meest inspirerende New Yorkers”, aldus het bedrijf, en koppelt op subtiele wijze hun succes aan de services van Bumble. (Naast de op een na populairste dating-app in de Verenigde Staten volgens App Annie, verbindt Bumble mensen met nieuwe vrienden via Bumble BFF en met professionele contacten via Bumble Bizz.)

In interviews zeiden sommige deelnemers van de campagne dat ze zich pas bij de app hadden aangemeld als voorwaarde om te verschijnen op billboards en bushaltes. Dat wil zeggen, je kon ze niet “vinden op Bumble” tot kort voordat Bumble zei dat je het kon. “Een stelletje van mijn vrienden werken voor Bumble,” zei Noah Neiman, 34, een mede-oprichter van de boksschool Rumble, wiens gezicht vereert menig busadvertentie. (Zijn moeder heeft hem een ​​gestage stroom foto’s gestuurd van de billboards en affiches waarop hij in New York staat, ook al woont ze in Pittsburgh.) Neiman is single, maar toen hem werd gevraagd of hij dating-apps gebruikte, was hij expliciet: “Nee ,” hij zei. “Nee nee nee nee.”

“Het is de speelplaats van de duivel,” zei hij. “Ik probeer al die verleidingen te vermijden.” Todd Wiseman, een andere New Yorker in de Bumble-campagne en de oprichter van de videoproductie-studio Hayden 5, zei dat hij Bumble gebruikte om romantische vooruitzichten te vinden voordat hij werd gekozen om het merk te belichamen . Als hij echter kon kiezen, zei hij: “Ik zou liever iemand in het echte leven ontmoeten.”

Toch moet de campagne laten zien dat de app kan worden gebruikt om allerlei soorten verbindingen te maken, romantisch en anderszins, wat verklaart waarom de “Find Them on Bumble” -lijst zoveel mensen omvat die al een partnerschap aangaan. Misschien kun je Alyssa Mastromonaco, de ondervoorzitter van het Witte Huis voor operaties onder president Barack Obama , niet overtuigen, want ze is sinds 2013 getrouwd. Maar misschien zou ze wel willen netwerken?

De ballerina Isabella Boylston, die ook deelneemt aan de campagne en ook is getrouwd, zei dat ze op Bumble’s BFF-platform zat, hoewel ze beleefd weigerde een vraag te beantwoorden of ze de app regelmatig gebruikt. Over dating-apps in het algemeen zei ze: “Ik heb het gevoel dat ik al in een relatie was toen dat soort mainstream werd.” Ze voegde eraan toe: “Anders zou ik daar absoluut zeker zijn geweest.” Alex Williamson, Bumble’s hoofd van merk, zei dat de zoektocht naar de New York Bumble-vertegenwoordigers te vinden was uitgebreid. “Al jaren praten we over een mogelijkheid om onze gebruikers en hun verhalen te laten zien,” zei ze. “Hoewel we van ons product houden, is ons product in zekere zin echt onze mensen.”

Senior online dating Geen slechte gig

De verhuizing om verhalen over romantiek te publiceren is slim. Het is een onderwerp waar mensen graag over lezen. (Zie: het succes van de eigen moderne liefdeskolom van The New York Times!) Meer in het algemeen is merkcontent big business – een soort van redactionele tijdschriften. Swipe Life, the Beehive en Into vertegenwoordigen slechts een klein deel van de redactionele inhoud die nu door bedrijven wordt gefinancierd. Snapchat sponsort een online publicatie, Real Life Magazine. Het matrasbedrijf Casper startte een digitale site, Van Winkle’s, en vorig najaar draaide hij om te drukken met een tijdschrift genaamd Woolly. Dollar Shave Club heeft Mel Magazine, Equinox heeft Verder en Airbnb heeft Airbnbmag.

Merken onthullen niet altijd duidelijk hun exclusieve sponsoring van de redactionele inhoud van hun publicaties. Into zegt bijvoorbeeld niets over Grindr in zijn URL, op zijn startpagina of zelfs in zijn “Over” -sectie. Alleen als u op een knop “Adverteren” klikt, wordt u naar een site gebracht die expliciet aan Grindr is gekoppeld. En deze sites kunnen zeker negatieve aandacht schenken aan hun weldoeners. Eind november rapporteerde Into over een Facebook- bericht geschreven door de president van Grindr, Scott Chen, die suggereerde dat hij tegenstander was van het homohuwelijk. Chen zei in een reactie op de site dat het rapport ‘onevenwichtig en misleidend’ was en dat hem gevraagd moest worden om in te wegen.

Meer recentelijk werd een Into-artikel dat een nieuwe videoclip van Ariana Grande “virulently anti-queer” en “transmisogynstic” noemde, op Twitter verscheurd; veel gebruikers suggereerden dat het artikel op zichzelf slecht betwist en beledigend was. In voegden een nota van de redacteur toe en verwijderde de naam van de auteur, zeggend dat zij doodsbedreigingen had ontvangen en voorlopig het schrijven zou worden geblokkeerd. (De auteur, die schijnbaar haar Twitter-account heeft verwijderd, kon niet worden bereikt voor commentaar.) Later publiceerde een takedown van het originele stuk, genaamd “cringe-inducing.”

Met digitale mediabedrijven zoals Mic die massaal journalisten blijft ontslaan, bieden Tinder, Grindr en andere merken kansen voor jonge schrijvers om wat geld te verdienen. Stephanie D’Agostini, een freelancer die heeft geschreven voor Swipe Life, zei dat ze de website van Tinder niet anders zag dan schrijven voor sites als Refinery29. En in de afgelopen paar maanden is Swipe Life in het bijzonder genuanceerder geworden. Eén essay, ‘Mijn jaarlange liefde met een onbeschreven immigrant’, was rommelig, mogelijk uitbuitend en soms ernstig. Het stuk eindigde niet met de knop “Get on Tinder”. Het was een subtielere advertentie voor de kwaliteiten waarmee Tinder hoopt te worden geïdentificeerd: persoonlijke groei, empathie en nauwe verbondenheid die moeilijk online te vinden kunnen zijn.

Swipe Life ontving in oktober, de eerste maand, slechts 4.000 unieke views op desktop, aldus comScore. Maar mobiele views, die comScore niet kon bieden, zijn waarschijnlijk hoger, en Kelsey Blodget, senior content manager van Tinder, zei dat het bedrijf “aangenaam verrast was” door de reactie op de site. “Dit is absoluut een accessoire voor de app,” zei ze. “De app is onze kernactiviteit. Maar dit is iets waarvan we hopen dat ze onze gebruikers kunnen vergezellen op hun datingreis. ”

Williamson zei dat de campagne van Bumble een succes was. Hoewel ze geen specifieke nummers kon geven, zei ze dat de app een “aanzienlijke opleving” in gebruikers had gezien sinds de campagne in oktober begon, en dat het bedrijf cohorten woordvoerders zou kiezen in andere grote markten. De campagne, zei ze, was “een viering van wat we hebben kunnen opbouwen” – zelfs als dat geen blijvende romance is. “We proberen echt mensen te verbinden met zinvolle relaties”, zei Williamson. “Welke vorm en vorm dan ook voor jou.”

Read More

Plaats een reactie