Hoe en waarom ondernemers zich moeten richten op senioren in 2019

Hoe en waarom ondernemers zich moeten richten op senioren in 2019

De Beste Datingsites

& nbsp;

Senioren

U kent die beelden van zachtmoedige oude dames die in hun tuinen zitten? Uh-uh. Dat is geen realiteit.

Hoe en waarom ondernemers zich moeten richten op senioren in 2019

Afbeelding credit: Halfpoint-afbeeldingen | Getty Images

De meningen van Ondernemer -bijdragers zijn van henzelf.

We zien veel krantenkoppen over hoe onze bevolking vergrijst, maar we zien niet wat bedrijven eraan doen. Tegen 2035, voor de eerste keer in de Amerikaanse geschiedenis, personen van 65 jaar en ouder zijn jonger dan 18 jaar en jonger , en het is tijd voor ondernemers om nota te nemen. Als iemand die heeft gewerkt in innovatie in de seniorenruimte, voor AARP en elders, kan ik wat voorspellingen bieden voor wat ik zie als het pad voorwaarts, en wat ondernemers – van welke leeftijd dan ook – eraan kunnen doen.

Gerelateerd: Senioren in opkomende markten vertegenwoordigen een enorme kans voor innovatieve ondernemers a>

1. Begrijp uw doelgroep.

Ondernemers maken de fout te denken dat alle senioren hetzelfde zijn. Hoe vaak zien we marketingmateriaal met kleine oude dames die strooien hoeden dragen, gedwee glimlachend vanuit het comfort van hun tuinen? Die stockfoto’s zijn ongebreideld omdat niemand de tijd neemt om de fasen van het ouder worden te begrijpen, en ze erkennen ook niet dat senioren net zo divers zijn als de rest van de bevolking.

We zijn een tijd ingegaan dat Ik noem de nieuwe levenscurve , waar de levensduur is toegenomen tot het punt dat onze generatieve jaren met maximaal 30 jaar zijn verlengd. Dat is een lange tijd! Naarmate de gezondheid verbetert, volwassenen vanaf 55 jaar werken langer en hebben aanzienlijk meer koopkracht dan millennials , maar veel hebben simpelweg de hint niet gekregen.

Je kunt echter niet alleen op leeftijd kijken; je moet ook kijken naar “healthspan,” wat betekent hoe lang we gezond blijven . Toen ik tijd doorbracht in de woning van senioren voor een klant in de levensverzekeringsbranche, zag ik een breed scala aan vaardigheden. Er was een man in de vijftig die zoveel moeite had met geheugen dat hij niet meer kon werken of alleen kon zijn. Maar er was ook een vrouw van in de 80 die brandhout hakte in haar achtertuin.

Deze diverse illustraties van veroudering zouden voor niemand als ouder of grootouder een verrassing moeten zijn, maar als mensen bezig zijn met het maken van producten en voor senioren, besluiten ze vaak dat one size fits all.

Het enige merk dat ik heb gezien dat doorbreekt is Viagra . Mannen en vrouwen in die advertenties zijn jonger, meer stijlvol. Ze genieten van het leven, they’re dancing , ze zijn op weg over – – net als de senioren die ik door mijn werk heb leren kennen.

Zoals ik al zei in een boek heb ik meegewerkt geschreven eerder dit jaar, moet je nieuwsgierig worden naar je publiek, om snel onderzoek te doen. Test uw product. Begin klein en blijf itereren. Maar als je denkt dat alle senioren identiek zijn, ben je al verloren.

Gerelateerd: Kan Blockchain voorkomen dat miljarden zwendel in de sector van de verouderde zorg?

2. Ga er niet vanuit dat alle senioren low-tech zijn.

Terwijl de Silent Generation staat niet bekend om het gebruik van smartphones, de meeste boomers zijn technologisch vriendelijk. Volgens deze studie van de Pew Research Center , 67 procent van de boomers heeft een eigen smartphone, 52 procent bezit tablets en 57 procent gebruikt sociale media media. Hoewel millennials het grootste deel van de Facebook-gebruikers uitmaken, zijn er nog steeds 26,5 miljoen mensen van 55 tot 64 jaar oud en 21,1 miljoen van 65 jaar en ouder. Deze cijfers zijn verre van verwaarloosbaar.

Een van de oudste producten waar ik aan werkte, gebruikte in feite tablets en smartphones. In het begin vertelden adviseurs ons dat senioren nooit een tablet zouden gebruiken, maar de ervaring liet anders zien. Terwijl sommigen in onze pilotstudy ervoor kozen om hun desktop te gebruiken, was een groot deel van onze studiegroep blij dat ze een tablet in handen hadden. Een verzorger liet hen zien hoe ze het moesten gebruiken, maar ze hadden het snel onder de knie. Een vrouw vertelde me dat het gemakkelijker was om haar tablet te gebruiken dan haar computer of telefoon!

Denk dus niet dat senioren helemaal geen techniek kunnen doen, of dat technologie voor senioren gigantische knoppen en een ingeperkte ervaring betekent. Als het gaat om draagbare technologie, maak dan iets dat iemand zou willen laten zien aan zijn vrienden. Niemand wil een grote hanger om zijn of haar nek die de wereld aankondigt: “Ik ben oud!” Als je ontwerpt voor valdetectie, maak je je product stijlvol. De Apple Watch Series 4 heeft FDA-goedkeuring om de gezondheid te monitoren en vallen te detecteren, en terwijl geen enkel product is perfect , dit zou niet de enige in het veld moeten zijn.

>

Het is tijd voor concurrenten om bij te praten. Mijn enige waarschuwing? Ontwerp met toegankelijkheid in het achterhoofd. Dat is gewoon een goede UX.

3. Help senioren verbonden blijven.

Volgens een onderzoek uitgevoerd door AARP , de overgrote meerderheid van de senioren (91 procent in die specifieke studie) technologie gebruiken om verbonden te blijven met vrienden en familie. We weten ook dat ouder worden, dat wil zeggen niet verhuizen naar een woonzorgcentrum, iets is dat negen van de tien senioren zijn van plan, wat betekent dat bezorgdheid over eenzaamheid is in opkomst. Waarom? Thuisblijven kan betekenen dat je in contact komt met minder mensen dan in een bejaardentehuis.

En het is niet alleen een pensionering waar we aan moeten denken. Met echtscheiding in opkomst voor volwassenen van 50 jaar en ouder, isolatie kan een probleem zijn lang voordat iemand met pensioen gaat. We hebben dus producten en services nodig die mensen aantrekken en de kracht van digitaal gebruiken om communicatielijnen te openen. Wist u dat van 2013 tot 2015 het gebruik van online daten voor die 55 tot 64 jaar oud verdubbeld ? Dat is een vrij korte tijd voor zo’n grote verandering. Ondernemers, let je op?

4. Ga er niet vanuit dat iedereen voor dezelfde uitdagingen staat.

Je gelooft niet hoeveel conferenties ik bijwoon waar de zogenaamde “innovatie” voor senioren gericht is op riet en luiers. Ja, problemen met mobiliteit en incontinentie kunnen toenemen naarmate we ouder worden, maar het zijn niet de enige problemen waar we voor staan. En om mijn eerste punt te herhalen, is ‘ouder worden’ volledig afhankelijk van onze individuele gezondheidstoestand.

Kijk bijvoorbeeld naar surveillance. Als je gezond en actief bent in de jaren 60 of 70, is het aanstootgevend om mensen te laten raden dat je camera’s in huis moet installeren. Maar als u in de negentig bent en vatbaar voor vallen, kunnen camera’s zowel voor u als voor uw gezin een troost zijn. In wezen is wat geschikt is voor een deel van de bevolking volledig ongeschikt voor een ander; dus je moet weten voor wie je bouwt.

5. Focus op gezondheid.

We zitten midden in een gezondheidswinst , en het is veel meer top of mind voor de senioren van vandaag dan in vorige generaties. Volgens een studie gerapporteerd in Forbes , de moderne boomers zijn meer bezig met welzijn, terwijl de Silent Generation minder worstelt met obesitas. In feite, zwaarlijvigheid onder boomers krijgt minder aandacht dan zou moeten, ook al heeft het invloed op één op drie . Er is zoveel dat kan worden onderzocht om senioren te helpen met hun gewicht en welzijn.

Dit alles wijst op dezelfde conclusie: we hebben een stadium bereikt waarin personalisatie belangrijk is, ongeacht de leeftijd van de consument. Voor senioren is leeftijd soms slechts een cijfer. Je moet hun gezondheidstoestand en hun doelen begrijpen. Sommigen in hun jaren ’80 kijken naar wereldrecords breken in polsstokhoogspringen en anderen proberen de volgende familievakantie te behalen. Wat ik heb gevonden is dat het een opwindende tijd is om producten en services te ontwikkelen die de senioren van vandaag echt tevreden stellen en verheugen – in al hun complexiteit.

Gerelateerd: Hoe senioren technologie kunnen gebruiken om veiligheid te garanderen

Trends in veroudering die jij als ondernemer moet op de hoogte blijven:

  • Het slimme huis: Nest, spraakgebaseerde services, enz. om mensen te helpen verouderen
  • Telehealth: tijd om mainstream te worden
  • Datamashups: een holistische kijk krijgen op de passies van een senior en de gezondheidstoestand zal de weg plaveien manier voor nieuwe producten en services
  • Sociale determinanten van gezondheid: echt belangrijk
  • Services voor het levenseinde: de toenemende openheid het bespreken van sterfte of innoveren, zelfs in hospice-instellingen


Read More

Een reactie plaatsen